Στις 15 Μαίου του 1935 άνοιξε η πρώτη γραμμή του μετρό της Μόσχας μήκους 11,2 χμ, από τον σταθμό Σοκόλνικι έως τον σταθμό Παρκ Κουλτούρας. Η απόφαση για την κατασκευή του μετρό άργησε πολύ: το μετρό του Λονδίνου μετρούσε ήδη πάνω από 70 χρόνια ζωής. Η Μόσχα μεγάλωνε συνεχώς, και η ανάγκη από έναν τέτοιο μέσο μεταφοράς – τρόπου μετακίνησης εκτός των δρόμων της πόλης – ήταν τεράστια. Μόνο, που κάθε σκέψη να αξιοποιήσει η Μόσχα την πείρα του πρακτικού Λονδίνου έβρισκε την σθεναρή αντίσταση του… κυκλώματος του τραμ, κέρδη από το οποίο μοιραζόταν πολύς κόσμος. Έτσι το σχέδιο ναυάγησε το 1902, μετά ξεχάστηκε λόγω του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου, και μόλις το 1924 η ιδέα του μετρό άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά.
Στις 15 Μαίου του 1935 η Μόσχα επιτέλους απέκτησε το δικό της μετρό, τους πρώτους 13 σταθμούς. Σήμερα, τις καθημερινές η Μόσχα μεταφέρει σχεδόν μια ολόκληρη Ελλάδα – 9 εκατομμύρια επιβάτες, τα Σαββατοκύριακα – μια Βουλγαρία – 7 εκατομμύρια. Έχει πλέον 13 γραμμές με 206 σταθμούς. Στους σταθμούς του μετρό της Μόσχας μπορεί να διαβάσει ή να μαντέψει κανείς την ιστορία της χώρας: κάποιοι από αυτούς έχουν αλλάξει τα ονόματά τους μετά την πτώση του σοσιαλισμού, κάποιοι – όχι, παραμένοντας αληθινές μουσειακές αίθουσες, σαν τον σταθμό Μαγιακόφσκαγια με τα καταπληκτικά ψηφιδωτά του μεγάλου Ρώσου ζωγράφου Αλεξάντρ Ντεϊνέκα, κατασκευασμένο το 1938 και βραβευμένο στη Παγκόσμια Έκθεση της Νέας Υόρκης του 1939.